DOA BUAT SEMUA GURU

Yaa ALLAH, rahmati guru-guru ku yang selama ini telah mendidik ku sehingga dapat melihat dunia ini dengan ilmu-ilmu yang dikau curahkan pada ku..rahmati mereka, ampunkan dosa mereka dan tempatkan mereka bersama-sama para solehin dan nabi-nabi disurga nanti...ameeeen

tempat-tempat yang pernah saya belajar dan menuntut ilmu....terima kasih guru

sekolah pertama: 1991

tadika islam pengkalan kubor (tak ada gambar)

sekolah kedua : 1992 - 1997

sekolah kebangsaan pengkalan kubor (1)


antara cikgu yang masih lagi mampu ingat adalah cikgu ismail (cikgu mate, masih terasa lagi rotan cikgu kat tangan) hehe, ust mohd rosli , cikgu Maheran (saya pernah ke rumah dia sebab dia kira markah saya salah), cikgu zainab (cikgu BM yang sangat digeruni), ustazah kamariah, mek jah ( kerani yang sangat setia) dan semua cikgu-cikgu walau dimana berada.

sekolah ketiga : 1994
sekolah kebangsaan kedai buloh (1)
perpindahan sementara kerana tinggal dengan mak ayah belah mak di kampung semasa mak ayah saya ke MAKKAH

sekolah keempat :1998 - 2003
Sekolah Menengah Agama (A) maahad muhammadi lilbanin
terlalu banyak MAHAGURU2



sekolah kelima : (sekolah sampingan pada musim cuti sekolah)

ini lah pondok tempat yang pernah saya tinggal selama sebulan 
pondok lubok tapah, pasir mas , kelantan.

sekolah keenam : (sekolah sampingan pada musim cuti sekolah)
pondok Al-Bakriah, pasir tumboh
alhamdulillah rumah saya pun depan pondok ni

sekolah ketujuh : 2004-2005
KOLEJ MATRIKULASI KEDAH, CANGLUNG

tempat pertama saya didedahkan dengan satu dunia alam kehidupan sebenar...macam2 pengalaman manis pahit dan masam pun ada...bak kata " masak 3 rasa"

sekolah kelapan : 2006 - 2010 


 MAKTAB PERGURUAN ISLAM
INSTITUT PERGURUAN ISLAM
INSTITUT PENDIDIKAN GURU MALAYSIA KAMPUS PENGAJIAN ISLAM

sekolah kesembilan : 2011 - entah bila
sekolah kebangsaan segubang, Bau, Sarawak 
tempat bekerja sekarang

sekolah kesepuluh : (pengalaman merupakan sekolah yang mendidik diri ini)






www.inteam.com.my

sekolah kesebelas: ili akhir hayah

DUNIA INI MERUPAKAN SEKOLAH SEPANJANG ZAMAN


ini ada lah tempat yang telah banyak mendidik insan kerdil ini dalam mempelajari ilmu dan pengalaman berharga.

terima kasih guru













0 comments: