RAHSIA SALiH YA’AKOB – ikon pologami Malaysia

RAHSIA SALiH YA’AKOB – ikon pologami Malaysia

Bakal isteri muda : abang comel, yang saya suka hidung dia

mymetro
Tahniah dan satu perhormatan buat artis Malaysia yang menjadi ikon pologami Malaysia. Walaupun kita sudah maklum yang salih yaakob sudah bermadu tiga tetapi kurang kedengaran angin-angin taufan ribut melanda sarang bermadu mereka. Ni nak tambah lagi satu untuk yang ke EMPAT..waaa, belum kahwin dah siar muka bakal isteri dan dah war-warkan pada media umum. Mustahil lah kalau isteri-isteri yang lain tak tahu. AMACAM bagi yang berhasrat nak kahwin lagi? Ada berani buat macam tu. P ramlee dalam cerita madu tiga pun KAHWIN dulu baru isteri tahu. “pah….butang baju aku mana pah??!!”haha.. Timbul satu soalan, apa rahsianya??? Nak tahu rahsianya cuba dengar lagu-lagu saleh ya’akob..waaa, mane ada artis baru sekarang  boleh mencabar salih bab-bab menyanyi. Lagunya penuh nasihat dan ada tarikan tersendiri. Aku sendiri minat lagu “ gali lubang tutup lubang”  dan “ cuba jangan cuba” dan banyak lagi la. Pasti bila orang yang first time dengar lagu dia akan ulang mainkan kembali lagu dia. Mesti xcukup kalau dengar sekali.





SALIH ADA "ISI"

Betul saya setuju salih ada isi. Tapi isi ape? Jom kite berbicara “isi” yang positif. Aku tak mahu rosakkan pemikiran kita dengan perkara negatif. Bakal isteri ke empat salih yaakob berkata “ abang selalu beri nasihat agama dan jujur”. Yes, saya setuju berkahwin berilmu. Sikap juga penting dalam menjalinkan sesuatu hubungan dengan orang lain. Tambah2 bila berhadapan dengan isteri. Lagu “MADU TIGA” nyanyian P RAMLEE kate “ mesti pandai berbohong, mesti pandai temberang “ dan istilah “tipu sunat “ juga tidak patut kita letak dalam kamus otak seseorang suami apa lagi yang ingin berISTERI lagi.

Orang kata bermadu ini punca pecah belah rumah tangga?hmeee…
Ni la yang menjadi punca kepada keNEGATIFan berpoligami. Sabar ye kaum Hawa. Berpoligami tak salah tapi “berPOLI” tapi gam sane gam sini je..maksudnye melekat pada bini-bini tertentu sahaja..opss..tukar ayat, pada isteri-isteri tertentu sahaja.
Mungkin tidak semua setuju kalau mereka akan bermadu..saya tak mahu menghurai panjang kalau bab2 ini, sebab saya pun tak kahwin lagi. So tak tahu la perasaan perempuan jika dimadukan. Tapi baik si SUAMI baik si ISTERI baik si MADU, mesti lah ada kejujuran dan keihklasan dalam hidup berkeluarga. Yang penting, khatamkan makna sebenar “ADIL” dalam berumahtangga..

Cerdik pandai berkata “mulut hanya mampu bercakap, akal hanya memberi pendapat tapi HATI  tempat jatuhnya MAKRIFAT”

yang ni aper cerita ??? NO KOMEN



0 comments: